Marta Stachowska, założycielka Negrita Clothing, przyznaje, że zaprojektowanie ubrania to dla niej dopiero początek: „czasami nie mając jeszcze nic uszytego wiem już, jak będzie wyglądał efekt finalny, czyli zdjęcia. Dla mnie kolekcja to całość: stylizacja, modelka, fotografie…”. Dlatego ważniejsze jest dla niej zrealizowanie fajnej sesji, niż obwożenie kreacji po różnych konkursach. Tak było też w przypadku kolekcji Red Hood, którą Marta zaprojektowała jeszcze na studiach 2 lata temu. „Uwielbiam kreować inną rzeczywistość, a cóż innego może być bardziej odrealnione niż przeniesienie bajki o Czerwonym Kapturku we współczesność” – tłumaczy idee stojącą za kolekcją.
Czy zauważyliście, jak często polscy (zagraniczni oczywiście też) projektanci sięgają po motywy z bajek? Ciekawe z czego to wynika. Z chęci zapewnienia ludziom odrobiny wytchnienia od codziennego życia, z postępującej 'infantylizacja’ społeczeństwa (bo komu zależy, by szybko dorosnąć?), a może to po prostu bawienie się (pop)kulturą?

bubble pop electric
Fajna sesja z producentem muzycznym Stevem Aokim w ostanim UCE Magazine. Jak mawiała Diana Vreeland: „A little bad taste is like a splash of paprika. We all need a splash of bad taste – it’s hearty, it’s healthy, it’s physical.”